sobota, stycznia 16, 2016

Archaon a reszta świata - porównanie gabarytów (+wrażenia z montażu)

Dziś krótki raport z placu boju - zacząłem montaż Archaona i jego dzielnego wierzchowca i postanowiłem się podzielić wrażeniami, szczególnie dotyczącymi zajmowanej przez model przestrzeni. Ale nie tylko:)

1. Pisałem już o tym przy okazji unboxingu, ale jakość wykonania modelu powala. To jest najlepiej odlany model jaki kiedykolwiek składałem. Wszystko pasuje jak ulał. Miodek:)

2. Złożenie modelu zajęło mi bite 4h. Z instrukcją w ręku i Duncanem na monitorze (jakoś przyjemniej się mi maluje i składa figurki, jak ktoś gada z komputera o malowaniu i składaniu figurek :D ). Rzeczony Duncan przekonał mnie do poskładania osobno Archaona, osobno Dorghara, osobno ptaków. Do grupy rzeczy "osobno" dodałem jeszcze tarczę, żeby mi przy malowaniu zbroi nie przeszkadzała.

3. To jest OGROMNE! Jak na razie największą figurką z jaką miałem do czynienia był Balrog z LotRa. Był duży, ale do nowego Archaona to nie ma co startować. Model ma 32 cm wysokości i 28 cm rozpiętości. Musiałem wyciągnąć z figurkowej gablotki jedną półkę, żeby zrobić na niego miejsce. Olbrzym! Tak, jak się obawiałem, pudełko bezcieniowe okazało się za małe. Żeby nie było, że tylko gadam, na poniższych zdjęciach (zrobionych w pudle) dla porównania umieściłem krasnala z BoSP.

 

Jak już zrobiłem te zdjęcia, to stwierdziłem, że chęć właściwego oddania rozmiarów Archaona wymaga nieco więcej wysiłku. Podjąłem ów wysiłek! Zamieszczam wyniki :)

Na początek zestawienia prezentacja zestawianego obiektu.


Następnie krótki wgląd w wyzwania w rodzaju tych, przed jakimi stają Zabójcy Demonów :)

Spotkanie Archaona ze szczurogrem.

Nastąpiła koniunkcja wszechświatów i oto, na jednym zdjęciu, Archaon i hellbrute :)

Archaon i krasnoludzki mechagolem (zbudowany na bazie dreadnoughta, tutaj była o nim mowa)

 Archaon i jego świta - rycerze chaosu (pojawili się na blogu tu i tu, a jeden się dopiero pojawi)

Archaon i chemikalia.

Archaon i artykuły spożywcze:) Może śmieszne, ale dla celów porównania rozmiarów nadaje się idealnie ;)


Na koniec zabawa we "znajdź Archaona na zdjęciu". Najpierw waga lekka do średniej:

Archaon i stwory wagi ciężkiej:

...i na koniec waga superciężko-mamucia:)


Już się nie mogę doczekać malowania :D

8 komentarzy:

  1. Znaczy się można bo proxować przy pomocy wody Żywiec :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromny! Ooo tez używam tego ketchup 'u :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z keczupem doklejonym na poziomie skrzydeł, żeby oddać rozpiętość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem przekonany, czy nośność jest wystarczająca:) Samo mocowanie stwora do podstawki jest dość delikatne - ogon styka się z nią w jednym punkcie o dość ograniczonej powierzchni i w dwóch miejscach jest podparty o ten murek, co tam stoi. Może zamiast tego przyda się informacja, że maty na których to wszystko poustawiałem mają na szerokość po 30 cm.

      Usuń
  4. O matko, to jest gigantyczne i żre całe opakowanie ketchupu :) Sam Arhchaon też widzę przykoksował starsznie. Kim on jest teraz według nowego fluffy, jakimś półbogiem w miejsce pojmanego Slanesha czy dalej tylko wybrańcem cztereg potęg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby jest wybrańcem, ale sądząc po statsach i ogólnej epickości zakwalifikowanie go do grona półbogów nie jest specjalnym nadużyciem.

      Usuń