sobota, lipca 09, 2016

Figurkowa Walizka Transportowa

W ostatnią sobotę, w związku z bitwą z Maniexem, stanąłem przed koniecznością przewiezienia swoich figurek do innej lokalizacji. W związku z tym pojawił się problem - jak przetransportować wojsko przy minimalizacji kosztów, wysiłku i ryzyka połamania? Na przykład przygotowując walizkę do transportu ludków:)

Samą aluminiową walizkę kupiłem w Castoramie. Właściwie kupiłem trzy walizki, jedna w drugiej, bo były w zestawie za 108 złotych, a i tak, tzn. niezależnie od figurek, miałem na coś takiego zapotrzebowanie (w Leroyu też mają aluminiowe walizki, ale większe i po 80 zł za sztukę). Z trzech walizek na figurki wziąłem największą.

Do wnętrza walizki wstawiłem przegródki, które wyciąłem ze spienionego PCV. Rozmiar dobrałem pod figurki. Część półek wewnątrz pokrywy okleiłem matami magnetycznymi, żeby móc tam umieścić figurki z magnetycznymi podstawkami. Jako wypełnienia użyłem dwóch wyciętych na wymiar kawałków gąbki (takiej jak do wygłuszania drzwi).

Voila!

Koszt:
1. trzy walizki - 108 zł (Castorama)
2. arkusz spienionego PCV 3mm - około 25 zł (Castorama)
3. kawałek maty magnetycznej - chyba 6 zł za arkusz (Allegro.pl)
4. trochę gąbki - nie wiem (miałem w piwnicy)
W sumie 140-150 zł za k3 walizek :)

Last Saturday I met a 'how to safely transport my minis to another town' challenge. To find a solution to the problem of moving my army, with minimal cost, effort and risk I decided to prepare a custom transport case.

I bought an aluminium case in Castorama - DIY/building market. Actually I bought a set of three cases hidden in one another - I took the biggest one for the minis, the smaller ones will be used for something else.

Inside the case I put some walls of PCV creating compartments. The sizes and configuration was designed to fit the minis. I covered the shelves in the case lid with magnetic sheet to keep the minis with magnetized bases in place. In the end I used some cut to the case size foam sheets to fill the gaps and provide some protection for the minis.

Voila!

Costs:
1. three cases' set - 108 zł (Castorama)
2. 3mm PCV sheet - about 25 zł (Castorama)
3. magnetic mat - 6 zł for a A4 sheet, as far as I remember (Allegro.pl)
4. some foam - I don't know (had some in my basement)
That makes about 140-150 zł for d3 cases :)







12 komentarzy:

  1. Moi Sigmaryci tez juz maja podobna do tej :-) Tylko obie scianki sa zamagnesowane ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś posiałem zapas mat magnetycznych, tylko kawałek wykopałem. Jak znajdę resztę, domagnesuję.

      Usuń
  2. Też mamy taką walizkę, tyle że z oldschoolową gąbkową wyściółką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu Wasza jest na oldschoolowe figurki ;)

      Usuń
  3. Jeszcze nie dorobiłem się swojej walizki, więc tym bardziej cieszy know how =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka profesjonalna robota! Będziesz robił na zamówienie ;-) ? I jest pierwsza grupowa fotka armii chaosu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie planuję żyć z wytwarzania walizek, ale jak ktoś poprosi o pomoc w zrobieniu takiej, dlaczego miałbym nie pomóc :)

      Usuń
  5. Doskonała robota, ja zrobiłem trochę inną walizkę ;) shop.army-case.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna, jednak niestety nieco ponad moje możliwości finansowe :)

      Usuń