sobota, czerwca 30, 2018

Figurkowy Karnawał Blogowy - ed. XLVI - wszystkie drogi prowadzą do Rzymu

Rzutem na taśmę, w ostatni dzień czerwca, wpis karnawałowy!



Gospodarzem czterdziestej szóstej edycji blogowego karnawału jest nie kto inny a QuidamCorvus - autor bloga Danse Macabre. A temat? "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu". Jak do Rzymu, to do Rzymu. Jedziemy z Rzymem!

Był sobie parę lat temu taki serial, całkiem dobry zresztą, "Rzym". O dwóch weteranach wojsk Cezara, Lucjuszu Vorenusie i Tytusie Pullonie, których losy tak dziwnie się toczą, że przypadkiem zahaczają o wszystkie najważniejsze wydarzenia schyłku republiki i narodzin imperium. Żeby było śmieszniej, pierwowzorem bohaterów serialu są dwaj prawdziwi rzymscy żołnierze, centurionowie, których sam Julek Cezar opisał w swoich pamiętnikach z wojen w Galii. Jak się komuś chce poczytać, vide linki:
http://historia.phw.org.pl/wp-content/uploads/Cezar,%20O%20wojnie%20galijskiej.pdf  - po polsku (trzeba sobie zajrzeć do księgi V, rozdziału 44, choć prościej dać ctrl+F i wpisać "Pullo").
A jak komuś się nie chce, to jego strata:)

W każdym razie, Warlord games wypuścił blisterek do gry Hail Caesar z figurkami Pullona i Vorenusa. A ja sobie taki blisterek sprawiłem i pomalowałem obu chwatów. Nie jest to malowanie na pełnym przytupie (musiałem się z nim bardzo ograniczać czasowo, tym bardziej, że to dla mnie naprawdę daleko wykraczający poza normalne ramy side quest), ale miało być po rzymsku to i po rzymsku jest.










8 komentarzy:

  1. Malowanie ładne, nawet bardzo ładne. Ale wkroczyłeś w świat figurek historycznych, więc czas na porcję czepialstwa. Tarcza Tytusa raczej nie powinna być niebieska: ten kolor miał tarcze rzymskiej piechoty morskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info. Wzorowałem się na kolorach zastosowanych na pokazowym zdjęciu ludków na stronie producenta i odpuściłem research, więc ahistoryczności może być więcej .

      Usuń
  2. Superb, great details and impressive Romans!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne, czyli będzie więcej modeli do Hail Caesar?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Raczej nie przewiduję więcej Rzymian, choć i nie wykluczam. Mam w planie modele historyczne, ale z zupełnie innej epoki.

      Usuń
  4. Nawet jeden wręcz wskazuje: Tą drogą do Rzymu!

    OdpowiedzUsuń