piątek, września 30, 2022

Figurkowy Karnawał Blogowy, ed. XCVII: Bohater drugiego planu - wpis karnawałowy

 


Figurkowy Karnawał Blogowy numer 97 jest prowadzony przeze mnie (o tutaj można się przekonać), wstydem więc byłoby nie wrzucić karnawałowego wpisu na temat, który samemu się zadało. No to wrzucam!

 


Pozyskałem sobie jakiś czas temu trochę ludków do Frostgrave. Dość fajne i względnie niedrogie były, choć np. proporcje to mają nieco zaburzone. Ale co tam, w sumie dość ładne są i klimat trzymają.

Przyznaję bez bicia, że fluff i mechanikę FG znam cokolwiek średnio, ze wskazaniem na "w ogóle". Jednakowoż przeglądając w sieci figurki zauważyłem pewną prawidłowość! Zdało mi się otóż, że Mrózgrobowi bohaterowie mają tendencję do występowania parami. "Always two there are, no more, no less. A master and an apprentice." jak to powiedział Yoda.

No i tak się złożyło, że złożyłem sobie kilka panopków, a wśród nich znalazły się dwa dwuosobowe teamy - czarodziej z uczniem oraz rycerz ze swoim pocztowym wojakiem. Bohaterem dzisiejszego posta chciałbym uczynić tego ostatniego - dzielnego skrzydłowego jeszcze bardziej dzielnego błędnego rycerza. Jego pryncypała też pokażę, ale pomocnik zdecydowanie bardziej mi podszedł. Doświadczony, wierny i waleczny kompan, który w razie potrzeby z każdego bagna wyciągnie swojego szefa, któremu jakiśtam wzniosły cel przysłania rzeczywistość. Taki Hlawa dla Zbyszka z Bogdańca:) W ten oto sposób bohater drugiego planu dzisiaj będzie tym pierwszym! 





A tutaj ten pierwszy, który dziś jest drugi:





I na koniec - zdjęcie grupowe obu koleżków:



6 komentarzy:

  1. Dobry ludź. Jak Ty teraz malujesz metaliki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam kilka metod. Np. czarny contrast na spód i na to hajlajty słabokryjącymi coraz jaśniejszymi i na koniec delikatne jasne akcenty (albo na sucho albo edge hl) po krawędziach. Inna to solidne srebro na spód i cieniowanie gloss nuln oilem a potem rozwodnioną czarną w cieniutkich warstwach.

      Usuń
  2. Obie figurki, zarówno pierwszo-, jak i drugoplanowa, pełne klimatu i w eleganckim malowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajowe one są. Ten drugi bardziej fajowy;) :D

    OdpowiedzUsuń