piątek, listopada 24, 2017

Recenzja - główki babeczek ze Statuesque Miniatures


Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zbudowania sobie oddziałku złożonego z wojaków płci żeńskiej. Szczegóły pojawią się na blogu już niebawem (drobną zajawkę można zresztą zauważyć na zdjęciach w tym poście), a póki co - mała recenzja. Zamówiłem sobie bowiem zza morza (czytaj z UK) kobiece główki - producent nazywa się Statuesque Miniatures, a same główki wypatrzyłem bodaj na Spiky Bitsach. W każdym razie nabyłem drogą kupna dwa zestawiki po 10 sztuk - "Heroic Scale Female Heads Narrow" i "Heroic Scale Female Heads Narrow - 2". Zamówiłem, wysłali, po tygodniu znalazłem w skrzynce bąbelkową kopertę:)

Główki są odlane z metalu. I, przyznać muszę, że są to odlewy bardzo wysokiej jakości. Przyjemnie równe powierzchnie, brak zauważalnych linii podziału. Linie dość delikatne, bez ostrych krawędzi. Każdy z dwóch zestawów zawiera 10 główek różniących się fryzurami i wyrazem twarzy. Niektóre główki są dwuczęściowe - z doczepianymi kucykami. Ot, ładne dziewuszki :)

Jeśli chodzi o skalę i rozmiary, lepiej niż opisy powinny się sprawdzić zdjęcia - dla przykładu podmieniłem głowę Sister of Silence - (aha, jak można wywnioskować z nazwy, te moje główki to wersja "narrow" czyli wąska; w tej skali jest też wersja "nie-narrow", czyli, jak sądzę, nieco bardziej pyzata plus sporo zestawów w innych skalach i settingach).

Ogólne wrażenie - zdecydowanie pozytywne. Właśnie takich główek potrzebowałem:) Jeśli ktoś potrzebuje ulepić sobie drużynę mniej lub bardziej wojowniczych dziewczyn - może śmiało brać te główki.

***

I've been planning to make me a unit made entirely of female warriors. Some more details on the matter will appear soon on the blog (there are some spoilers present on the pictures in this post though), but, for now, a little review. For I ordered some female heads from beyond the seas (from the UK, that is). The manufacturer's name is Statuesque Miniatures, and I think I first saw the heads on Spiky Bits. I bought two sets, 10 heads in each - 'Heroic Scale Female Heads Narrow' and 'Heroic Scale Female Heads Narrow - 2'. I placed an order, they sent it and a week later I got a bubble envelope:)

The heads are made of metal. And I have to admit, the casts are of very high quality. Nice, even surfaces, no visible mold lines. The edges are quite soft and delicate. Each set contains 10 heads, differing in the hairdo and face expression (none head repeats). Some heads are two-part, with ponytails to be attached. Pretty girls:)

Some pictures can tell more about the scale and size than any descriptions, so please see it below - I replaced the head of a Sister of Silence. The heads I bought are the narrow version - there are also sets of wider ones in the same scale and more sets in different scales and settings.

The general impression is definitely positive. Just the heads I needed:) If someone needs heads for an all-girl team (warriors or not) - these heads are a good choice.

***








6 komentarzy:

  1. Pamiętam jak dawno, dawno temu szukałem kobiecych główek, które mógłbym dodać do Chaos Space Marines (taki tam dziwny projekt). Nie mogłem cholera nic znaleźć i wykorzystałem bitsy z pudełka demonetek slaanesha oraz jednego z boxów do Dark Eldar. Jeśli jeszcze będę kiedyś potrzebował, to już teraz wiem gdzie szukać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, projekt brzmi ciekawie:) Demonetki w sumie do CSM pasują nieźle, ale co porządna kobieca główka, to porządna kobieca główka!

      Usuń
  2. Kibicuję, mi strasznie brakuje w kolekcji kobiecych figurek :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, w większości przypadków brak jakiejkolwiek symetrii w strukturze płciowej figurkowych armii. Chyba tylko u elfów jakieś równouprawnienie widać...

      Usuń
  3. Najlepsze w recenzji są zdjęcia. Konkret i na temat. Przyczepienie główki do sister of silence też jest dobrym pomysłem, można wyobrazić sobie skalę. To teraz czekam na bandę. ps. szkoda że nie Nurgle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sugerujesz, że w treści konkretów brak i od tematu uciekam? :D A Nurgle jeszcze kiedyś będzie.

      Usuń